Kolej Komuniti Rompin

Kolej Komuniti Rompin

Waktu Solat Kawasan Rompin

Rabu, 13 April 2011

PENDAFTARAN PELAJAR

PENDAFTARAN PELAJAR
Kolej Komuniti dikehendaki menubuhkan Jawatankuasa Pendaftaran Pelajar untuk memastikan proses pendaftaran berjalan dengan sistematik, teratur dan lancar.

1.    Tarikh Pendaftaran

1.1    Pihak Kolej Komuniti akan memaklumkan tarikh pendaftaran.

2.    Proses Pendaftaran

2.1    Sebelum Pendaftaran
2.1.1    Mengadakan Mesyuarat Jawatankuasa Pendaftaran Pelajar.
2.1.2    Jawatankuasa Pendaftaran Pelajar hendaklah menyediakan keperluan
pendaftaran berdasarkan Kolej Komuniti masing-masing.
2.1.3    Pegawai Pengambilan dikehendaki memantau proses pendaftaran.

2.2    Pada Hari Pendaftaran

2.2.1    Jawatankuasa Pendaftaran Pelajar hendaklah menjalankan tugas-tugas
berikut:
i.    Penyemakan dokumen
ii.    Pembayaran/resit
iii.  Pendaftaran pelajar - secara on-line atau off-line
iv.  Kutipan borang (BHHP 1 - BHHP 6) untuk Fail Peribadi Pelajar bagi
    calon yang pertama kali ditawarkan.
v.  Bagi pelajar yang pernah mengikuti program SMK sebelum ini, fail
    peribadi  pelajar  tersebut  perlu  diperolehi  dari  kolej  sebelumnya
    selepas pelajar tersebut mendaftar.

2.2.2     Jawatankuasa pendaftaran pelajar hendaklah menyemak dokumen asal.
i.  Tandakan `ΓΌ’ jika maklumat sahih. Tandatangan dan catatkan tarikh
    dalam ruang yang disediakan.
ii.  Tandakan     `X’  dan  highlight  pada  maklumat  yang  bercanggah,
    tandatangan  dan  catatkan  tarikh  dalam  ruang  yang  disediakan.
    Serahkan kepada Pegawai Pengambilan untuk tindakan seterusnya.
    (rujuk perkara 4 -Tatacara Percanggahan Maklumat).

2.3    Selepas Hari Pendaftaran

2.3.1    KJKK/KJ  boleh  mendapatkan  senarai  nama  dari  Sistem  Pengurusan
Maklumat Bersepadu secara online (iDBMS)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan